czwartek, 28 grudnia 2017

Cytaty roku 2017!

Nadszedł ten czas. Rok 2017 dobiega końca.To był wyjątkowy czas, pełny radości, ale i strachu. Poznałam wspaniałych pisarzy, piękne dzieła i wiele cytatów. Kochani, zebrałam dla was najwspanialsze cytaty z książek. Niektóre z nich są zabawne, inne za to skłaniają do refleksji. To one siedziały w mojej głowie w tym roku. Zapraszam serdecznie do tej krótkiej lektury!



"- Odpoczynek ci chodził po głowie? - zadrwiła - A co ty jesteś, Dalajlama, żeby medytować? Prawnik jest od działania, a imitacja prawnika od pomagania mu w tym. Więc wstawaj i pomagaj.
Oryński niechętnie podniósł się z miejsca.
- Myślałem, że zażyjemy trochę snu - odburknął. - Prowadziłem pół nocy.
- Sen? Co to takiego?
- Chyłka...
- Masz na myśli ten moment kiedy mrugam?"   
~ Remigiusz Mróz 
cytat z książki "Zginięcie"


"Psy to ludzkie stworzenia - oznajmiła. - W przeciwieństwie do ludzi"

~Remigiusz Mróz 
cytat z książki "Immunitet"



"Wszystko jest emocją, bo wszystko to energia. To dlatego nasze myślenie warunkuje rzeczy, które do nas przychodzą. Jeżeli ma pani złe myśli, przyciąga pani złe zdarzenia. Złych ludzi, zło. A czym jest zło? Brakiem dobra. Brakiem dobrych emocji."

~Katarzyna Bonda
cytat z książki "Florystka"


"..życie to taki dziwny prezent. Na początku się je przecenia: sądzi się, że dostało się życie wieczne. Potem się go nie docenia, uważa się, że jest do chrzanu, za krótkie, chciałoby się niemal je odrzucić. W końcu kojarzy się, że to nie był prezent, ale jedynie pożyczka. I próbuje się na nie zasłużyć. "

~Eric-Emmanuel Schmitt
cytat z książki "Oskar i Pani Róża"



"- Stay in formation, stay in formation! This is a direct order. I repeat, stay...
- Nic nie rozumiem. Po rosyjsku trochę panimaju, po francusku świetnie je parle, po niemiecku coś tam sprechen, ale ten twój język, chłopie, jest dla mnie kompletnie niezrozumiały. Żebyś jeszcze wyraźnie wymawiał, to może. Ale nie, musisz mamrotać."

~Remigiusz Mróz 
cytat z książki "Turkusowe Szale"





"Odkąd byłem zupełnie mały, chciałem zabić niebo, z powodu mojej mamy, która często mi powtarzała: 
- Widzisz, to wszystko tam, w górze, przypomina nam, że my tu, na ziemi, jesteśmy niczym. 
- Życie, Cukinio, jest jak to szare niebo, pełne cholernych chmur. Zsyła nam same nieszczęścia."

~Gilles Paris
cytat z książki "Nazywam się Cukinia"

Pozdrawiam serdecznie, Dalia


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz